Sunday 4 August 2013

PERSIAPAN RAYA

Hari ini merupakan hari ahad yang sangat sibuk. Kebiasaannya hari ahad sebegini adalah hari cuti yang sangat terluang masa untuk aku berehat. Namun hari ini hari aku memenatkan diri. (senyum) 
Memandangkan hari raya sudah dekat, hari ini aku mengambil peluang untuk meluangkan banyak masa membuat persiapan menyambut hari raya. Bermula dari tengahari hingga ke petang atur cara masa aku sangat padat. 
Antara aktiviti yang aku jalankan adalah mengambil baju melayu raya yang sudah di tempah, mencari sebahagian bahan-bahan masakan yang diperlukan untuk hari raya nanti, dan juga mencari bunga api dan mercun untuk anak-anak buah aku termasuk bapak sedaranya sekali. (hehehe.). 
Persiapan hari raya tahun ini agak ringkas. Walaupun ringkas tetapi masakan raya tetap meriah begitu juga dengan kuih(biskut) raya dan juga bunga api dan mercun. Semoga tahun ni ramai yang datang berhari raya ke rumah aku. 
Jom berhari raya di Seremban Dua. (senyum). 

.
Angah Arie
Seremban 030713

No comments:

Post a Comment